onsdag 12 januari 2011

Kurbitsmålad ljusstake


Den här ljusstaken målade jag för ett tag sedan. Den är inköpt på loppis och var helt omålad, förutom ljushållarna där jag har behållit ursprungsfärgen. Ornamenten är målade på frihand med inspiration från dalamålningar och kurbits. Ljusstaken är målad med akrylfärger.
Akrylfärger är helt suveräna! Jag har dem på halvliterflaskor och de är mycket dryga. Med röd, blå, gul, svart och vit kan man skapa de flesta nyanser. Färgen täcker det mesta; trä, glas, plast. Och barnen målar de mest fantastiska bilder med dem, det ska ni få se någon gång.

Så här början av ett nytt år har jag många idéer och projekt som jag vill genomföra. Ett är att måla ytterligare en träfärgad ljusstake, även den inhandlad på loppis. Den är något större och lite snirkligare. Jag återkommer med resultatet längre fram.


 

4 kommentarer:

  1. Hej Rebecca!
    Vilken fin blogg du har!

    /Johanna Björklund (Klaras kompis du vet!)

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar, kul att du tittade in!

    SvaraRadera
  3. Men du! Vilken underbar blogg du har! Åker genast in på följa-listan ;)

    SvaraRadera
  4. Tack Emma! Vad otroligt glad jag blir!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...