söndag 27 mars 2011

...och så kom snön


I förmiddags var det soligt och vårkänslor. Jag planterade penséer, primula och bellis. Igår skrev jag att jag nu känner att det går åt rätt håll och att naturen var så vacker.

Nu vräker snön ner utanför fönstret. Min stackars vårplantering är täckt av snö och det är väl bara murgrönan som kommer ta sig helskinnad ur det här. Och imorgon är det måndag. Nåja, vi har ju fått ljusare kvällar från och med idag så då kan jag ju njuta längre av det vita vinterlandskapet utanför fönstret.

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder, men fy för snö! ;-)

    SvaraRadera
  2. Deppigt... :-( Men du får trösta dig med att snö som kommer i slutet av mars inte brukar ligga kvar länge.

    Ha en fortsatt bra söndagkväll!

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint du hade gjort..:) MEN så kom snön ja. Trist är det. Men dom små liven brukar klara det mesta. Så vi håller tummarna. Ha en go Måndag kväll kramar från Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...