fredag 6 maj 2011

Önskar er en hemlig helg!


Jag läste Den hemliga trädgården som barn och blev hänförd. Men det var inte förrän jag upplevde de engelska trädgårdarna som jag verkligen förstod hur det var möjligt att gömma en trädgård. The walled gardens är det jag älskar mest med engelska trädgårdar och jag drömmer om att själv ha en någon gång. Att träda in i dessa utomhusrum är magiskt, murarna som gömmer och samtidigt skyddar och värmer det som lever där innanför. Och med slottsträdgårdarnas stora ytor, äkta och oäkta ruiner, och vidsträckta Woodlands är det inte konstigt om det då och då döljs en hemlig trädgård.

.

2 kommentarer:

  1. Jepp, jeg også elsker boka og filmen ;) En slik hage er drømmen ;)

    SvaraRadera
  2. Den boken är verkligen hur fin som helst. Jag hittade en ny väldigt vacker illustrerad utgåva på biblioteket häromdagen, att titta i den är en fröjd. Jag tycker också verkligen om tanken, en glömd trädgård.. Väldigt vackert.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...