lördag 28 maj 2011

Plantfynd


Ett par kilometer från oss finns en alldeles livs levande lanthandel som till och med verkar frodas. Den är pytteliten och fullproppad med bra-att-ha-saker och man blir nästan förvånad om man inte hittar någon udda vara som man letar efter. Dessutom finns där förhållandevis gott om ekologiska varor.

Igår när jag kom dit för att handla stod det mängder av plantor utanför och priserna var helt otroliga. Så istället för att bara komma hem med den obligatoriska mjölken fick jag med två kassar med örter och perenn vallmo också. 

 
Vallmon borde väl egentligen stoppas ner i rabatten men just nu får den pryda trappen.


I en annan kruka bor en lavendel tillsammans med citrontimjan och en mynta. En rosa backnejlika fick också vara med för färgens skull.

8 kommentarer:

  1. Hmmm ... lanthandel. Är det den i Sjövik du menar? Jag älskar sådana där affärer som liksom överraskar och får en att komma hem med mer än bara mjölk :)

    Jag önskar dig en härlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar hos mig...nu hittade jag din. Vilken inspirerande och rolig blogg du har. Mycket kul att titta på här med många tips. Kommer gärna tillbaka. Önskar dig en skön helg. Kramar från Marias Hörna

    SvaraRadera
  3. Fine planter du har kjøpt deg! (Sibir)valmuen er så vakker, men jeg har den ikke i min egen hage. Og nydelig rosa nellik med sitt grålige bladverk:)
    Fortsatt god helg til deg!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för din kommentar hos mig, nu hittade ju jag hit:))
    Vilka härliga plantor du hittade i affären, betydligt roligare att bära hem än ett paket mjölk;)
    Så duktig du är på att göra vackra och roliga saker, mycket inspirerande att kika runt.
    Jag lägger din blogg på min lista så håller jag mig à jour.
    Ha en fortsatt fin lördag!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig färgkavalkad! Bry dig inte om att plantera Vallmon i rabatten, den kommer ändå inte igen nästa år....OK, jag är pessimist men den sortens Vallmo lurar en alltid ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga blommor och vilken fin blogg! Vallmon var ju såå somrigt härlig. Kul att du hittat till oss och att vi hittade till dej! Hoppas du får en fortsatt fin helg! / Emelie+Elin=Fiffigasystrar

    SvaraRadera
  7. Alltid härligt med vallmon ;) !
    Kul att du kikade in hos mig och lämnade en kommentar! Vilken härlig blogg du har!
    Ha en fin lördagkväll!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...