torsdag 27 oktober 2011

Spiselkransen


Jag brukar dekorera spiselkransen efter årstider och högtider. Höst och Holloween bjuder in till många fina möjligheter. Jag är väldigt förtjust i prydnadspumpor, mycket på grund av deras starka färger men också för alla fantastiska former och varianter som finns.

Höst på min spiselkrans betyder pumpor, ekollon, kastanjer och höstlöv, och självklart massor av lyktor och tända ljus. Fladdermusmobilen ger lagom med halloweenkänsla men också lite rörelse och dimension.

.

4 kommentarer:

  1. Jag ska ha en riktigt höstmiddag för vännerna på lördag. Ska försöka piffa till det med pumpor och så jag med..Gillar fladdermusmobilen, har du gjort den själv?!

    Ha det fint/Tina

    SvaraRadera
  2. Så grymt snyggt och inbjudande det blev.
    Älskar att den turkosa skålen bryter av så härligt mot att det mer "höstiga oranga".
    Visst är dessa små pumpor för söta, bara fantasin som sätter stopp dessutom.
    Ha en riktigt skön Fredag, och Trevlig helg!
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Fladdermusmobilen är störtskön!

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen gjort det helgfestligt. Hittade till din blogg via Hemstilat. Gillar också pyssel och loppis. Så vi syns nog mera.

    Ha en fin helg. // Lissen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...