onsdag 6 juni 2012

DIY Boxar och biljetter * Boxes and tickets


Igår var det sommarfest med storebrors klass och popcorn- och ballongstånden blev en succé. Popcornboxarna gjorde jag utifrån den här mallen hos Belle's Printables. Jag gjorde dem i fyra olika pastellfärger. 
När barnen kom till festen fick de ett biljetthäfte med tre biljetter. Två av dem betalade de med när de handlade popcorn och ballonger av min son och hans kompis. Den tredje biljetten visade - tillsammans med snöret på häftet - om man skulle spela i Lag Röd eller Lag Blå i brännbollen. Jag fördelade färgerna ganska mellan könen men när matchen väl skulle börja var det ändå mest tjejer i ett lag och nästan alla killar i det andra, så jag misstänker att det skedde en del biljettbyten...
Vi hade tur med vädret på så vis att det inte regnade, även om det blåste kallt hela kvällen, så vi kunde vara ute hela tiden. Kvällen avslutades med skattjakt och godispåsar, utifrån en superfin karta som en annan mamma hade tecknat över skolgården.

Yesterday was the summerparty at school and the popcorn and ballon stands were a success. I used this template from Belle's Printables for the popcorn boxes.
When the children came to the party they got three tickets. They used two of them to buy popcorn and ballons, and the third one was their team ticket for rounders. There was a blue and a red team. It was a quite cold evening but no rain, so we had the party outside.


 
 .

1 kommentar:

  1. Åh, jag försökte göra egna popcorn-lådor härom veckan när stora tjejen hade pyjamasparty. Men jag misslyckades totalt. Då skulle jag haft den här mallen. Sparas till senare tillfälle! :-) Tack!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...